Wednesday, December 28, 2016

Enb 0 215 Binary Options

ENBSeries v0.236 para TES Skyrim PUBLICACIÓN DE LOS ARCHIVOS BINARIOS ENBSERIES EN LOS SITIOS NEXUS ESTA ESTRICTAMENTE PROHIBIDO Se añaden sombras volumétricas para iluminación submarina, se fijan los factores de fadeo de profundidad incorrecta. Underwater require helper plugin (ver readme). Esta versión requiere mod de ayuda para ejecutar por configuraciones de tiempo (si no se utiliza, luego ignorar mod ayudante), descargarlo desde el enlace en readme. BFloatPointRenderTarget1 debe establecerse en el archivo SkyrimPrefs. ini para que este mod funcione. Inicie SkyrimLauncher. exe para configurar de nuevo las opciones de vídeo. La iluminación del cielo para trabajar correctamente requiere que los objetos de representación se sombreen, así que edita manualmente las siguientes líneas en el archivo SkyrimPrefs. ini: bTreesReceiveShadows1 bDrawLandShadows1 bShadowsOnGrass1 Este es sólo el mod con preajuste predeterminado, descarga presets y shaders personalizados del foro u otros sitios. V0.235: Se han añadido nuevos parámetros y efectos submarinos. V0.234: Tweaked filtro de agua para reducir ssao y otros efectos de pantalla. Se agregaron parámetros subacuáticos. Varios otros cambios en el agua. V0.233: Se agregó el desplazamiento de agua, que es la eliminación de la oclusión de paralaje en este momento. Iluminación de agua añadida y especular del control del sol. Se ha eliminado el modo ForceFakeVideocard. Se agregó el parámetro de amplitud de ondas dependiente del tiempo y la hora del día, modificó el código de paralaje antiguo. V0.231: Se ha añadido auto-reflexión falsa para el agua y algunas pequeñas correcciones internas. V0.229: Añadida la paralaje para el agua, usa el canal alfa de mapas normales, comprueba si tu mod de agua favorita se actualiza o edita tus texturas. ¿Solución temporal para los conductores críticos de AMD error cuando el agua habilitada, a costo de rendimiento de otros efectos (muy notable con viejas tarjetas de video como gf9600). V0.228: Añadido agua caustica y algunas otras cosas. Se corrigió el error del juego con ibl en el agua cuando la oclusión ambiente se deshabilitó. V0.227: Agregó la categoría de agua en enbseries. ini. Corregido algunas partículas para permitir editarlas. V0.226: Se ha añadido soporte para el complemento de ayuda externa que reemplaza la funcionalidad de modulación de ayuda, por lo que ahora está disponible por configuración meteorológica. Enlace de descarga en el archivo Léame. Niebla de distancia fija para partículas y niebla volumétrica sobre las montañas, vinculado el color de fondo a los parámetros de niebla en la categoría ENERGÍA de enbseries. ini para reducir los artefactos gráficos. V0.224: Parámetro agregado del rango de borrosidad de sombra para interiores y apagador para oclusiones ambientales. Parámetros fijos para algunos interiores. V0.223: Parámetro añadido para desactivar la compresión del gestor de memoria para reducir la tartamudez mientras los objetos se cargan al coste del uso de la memoria. Se eliminó la categoría CAMERAFX de enbseries. ini, se agregó la categoría LENS y se separó el sombreador enblens. fx con la imagen enblensmask. Se ha eliminado el código de reflexión de la lente de enbbloom. fx. Añadida la variable FieldOfView a los shaders. V0.221: Optimizado un poco de dispersión subsuperficial, añadió opciones de calidad de la misma (requiere guardar y luego aplicar el botón para presionar en el editor). Se agregaron parámetros separados del control de la dispersión de la superficie de vainilla para los ojos solamente. Se ha eliminado la corrección de profundidad de campo que se agregó en la versión anterior y que no funciona para algunos usuarios. V0.220: Eliminado la mayoría de los arreglos para la dispersión subsuperficial de la versión anterior, ya que producen artifacs con muchos cuerpos modificados y algunos pelos de vainilla. Añadido otras correcciones en su lugar. Aumento del rendimiento del efecto de dispersión subsuperficial. V0.219: Hizo varias correcciones a bugs gráficos de sombras detalladas, diseminación subsuperficial, ssao, pelos. El efecto de dispersión subsuperficial sigue siendo el mismo que en la versión anterior, solo se aplican correcciones de calidad. V0.218: Se agregó el efecto de dispersión subsuperficial (nuevos parámetros en enbseries. ini), sólo funciona cuando la renderización deffered está habilitada. Recomiendo poner SubSurfaceScatteringMultiplier bajo OBJECT categoría a cero, porque ese juego original SSS. Calidad de SSS aún no funciona, el código no está optimizado, estoy esperando respuestas en el foro. Se fijaron objetos lejanos de niebla (en algunos tiempos) mediante la aplicación de fundido. V0.217: Añadido soporte de precisión de los parámetros de shader mediante anotación UIStep. Añadido soporte de nombres de técnicas de sombreado a través de anotaciones UIName para permitir a los usuarios seleccionar sombreadores. Pida a los fabricantes de preestablecidos que adopten su código a nuevas características. V0.215: Movió las categorías FIX y ANTIALIASING de enbseries. ini a enblocal. ini. Se agregó el parámetro EnableSunGlare que cambia la funcionalidad de shader enbsunsprite. fx. Se agregó el parámetro EnableTransparencyAA que permite antialiasing de transparencia de hardware para ciertos tipos de objetos (hierba, cabellos) cuando el antialiasing está habilitado en las opciones de vídeo del juego, de lo contrario utiliza una aproximación más lenta para antialiasing. Añadido filtros de corrección de color (gamma, brillo, contraste, saturación, equilibrio, etc) al archivo enbeffect. fx con variables editables en el editor. Antialiasing de borde modificado para afectar las diferencias de color, no sólo los bordes. V0.214: Se ha modificado un poco de memoria para aumentar la estabilidad del juego. Se agregó soporte para cargar imágenes en sombreadores externos a través de anotaciones. Eliminado PhysicsFix. V0.213: Las estadísticas restauradas del gestor de memoria de la versión 0.209-0.211, parece que era mejor para algunos usuarios. Antialiasing temporal ahora no requieren helper mod (sli / crossfire no es compatible). V0.212: Mensaje de advertencia eliminado al inicio que notifica que el software incompatible detectado, en lugar de todo detenido todo el soporte técnico para CTDs (se bloquea en el escritorio) y se congela. Administrador de memoria modificado, liberará automáticamente la memoria cuando la velocidad de fotogramas es baja y también los congelados largos reemplazados por los CTD. Se agregó el parámetro FixAliasedTextures para reducir el aliasing de la nieve en las montañas y otros objetos similares. Se agregó el parámetro EnableSubPixelAA que en esta versión aplica superamostración a especular. V0.211: Reemplazó la protección de crapware por mensaje al inicio. V0.210: Protección adicional contra crapware. V0.209: Restaurado el código del gestor de memoria desde la versión 0.207, añadió la variable VideoMemorySizeMb. V0.208: Restaurado casi todo el código del gestor de memoria de la versión 0.201. V0.207: Se ha reducido el rendimiento del administrador de memoria para algunas combinaciones de tarjetas de video y controladores de gama alta. V0.206: Mejora del rendimiento de la corrección incorrecta de texturas incorrectas para reducir la tartamudez. V0.205: Nuevamente ajustes a la reasignación dinámica de la memoria. V0.204: Otros ajustes a la reasignación dinámica de la memoria. Trató de arreglar las heladas de la versión anterior, espero que funcione correctamente ahora. Parámetros fijos o algunos lugares sin sombras y cielo. V0.202: Reasignación dinámica mejorada del código de reducción de memoria. Recomiendo a la versión de copia de seguridad 0.201 antes de intentar esto, como aún no está seguro de que tienen menos tartamudez con la reducción de memoria habilitado. V0.201: Añadido reasignación dinámica al código de reducción de memoria. El nuevo parámetro DisablePreloadToVRAM permite omitir algunos problemas al cargar el juego cuando no hay suficiente memoria de vídeo disponible. Añadido hotkey para liberar la memoria de vídeo (por defecto no está establecido, modificar la categoría INPUT). El código de manejo de memoria se actualizó varias veces para esta versión, también en la actualización más reciente i fijo error de juego que suceden cuando texturas de modded incorrecto utilizado, pero al costo de retrasos cuando las células se está cargando y carga más larga de juegos guardados, Pero sin que el juego se bloquee. Se agregó la corrección de perfiles para Real Clouds mod. V0.200: Hizo la primera versión del código de reducción de memoria para los sistemas de 64 bits que permiten utilizar más de 4 Gb de memoria a través del proceso auxiliar enbhost. exe. Recomendado para usuarios con 8 Gb o mayor cantidad de RAM. Función activa cuando ReduceSystemMemoryUsagetrue y EnableUnsafeMemoryHacksfalse. Restaurado parámetro EnableUnsafeMemoryHacks, cuando su habilitado alttab no funciona para el modo de pantalla completa, pero su mejor solución para usuarios con RAM de 4 Gb o menos y 2 Gb o mayor VRAM al mismo tiempo. Se ha corregido la captura de pantalla interna para el modo de superamuestreo y se ha incrementado su rendimiento. Limitador fps fijo que no funcionó correctamente para algunos usuarios. Se agregó el parámetro FixPhysics, que en realidad fps limitador para los marcos muy cortos, muy recomendable para su uso, porque la física del juego comienzan a trabajar extraño cuando la velocidad de fotogramas es muy alto. La última actualización incluye la compresión de memoria rápida. V0.199: Función de reducción de memoria deshabilitada para Kit de creación para solucionar el bloqueo. Cambió el número a nombres de clave para la categoría INPUT del editor. Clave eliminada para la recompilación de shaders como editor tiene botón de aplicación para eso. Se agregó el parámetro AddDisplaySuperSamplingResolutions que en este momento agrega una resolución de pantalla completa x2 veces mayor que la resolución de escritorio y si se selecciona, el juego se ejecutará en modo de ventana sin bordes con downsampling (no se recomienda la función para usuarios no experimentados). V0.198: Mejora de la función de reducción de memoria, ahora debería funcionar mejor para los usuarios de AMD y probablemente menos tartamudez. Nueva variable ReservedMemorySizeMb agregada al archivo enblocal. ini y EnableUnsafeMemoryHacks eliminada. V0.197: Mejorado la declaración de variables shaders para su edición en el juego. Añadido color, calidad y tipos de vectores de anotaciones hlsl. Shaders modificados y texturas que cargan el código para preferir cargarlos de la carpeta de enbseries y si no se encuentran, entonces de la carpeta principal. Se ha corregido un error de textura de paleta que no funcionaba de la versión anterior. Se agregó nueva variable EAdaptiveQualityFactor para shaders, puede ser que sus autores realicen cambios. V0.196: Se agregó la declaración de variables shaders para editarlas en el juego. Los shaders predeterminados no tienen anotaciones estándar de HLSL, por lo que no mostrarán parámetros en la GUI, y los actualizaré más tarde. Shaders ahora se pueden cargar desde la carpeta enbseries. V0.195: Se agregó el parámetro EnableUnsafeMemoryHacks a la configuración enblocal. ini que se activa oficialmente no es compatible con la función de reducción de memoria de los controladores, es inválida, pero funciona como solución temporal. Se han añadido parámetros de calidad adaptativa que modifican algunos efectos si la velocidad de fotogramas es menor que la deseada. V0.193: Añadida la función de reducción de memoria para solucionar parcialmente los fallos cuando muchos mods instalados o moviéndose rápidamente en el entorno, el parámetro ReduceSystemMemoryUsagetrue permitiendo tal corrección. Si esto no es suficiente, haré diferentes cambios. Añadida la variable UsePatchSpeedhackWithoutGraphics a enbseries. ini que permite deshabilitar todos los cambios gráficos en el mod y liberar sus recursos. El objetivo de esto es utilizar las características de parches de la modificación (solución de memoria, velocidad de corte, limitador de marco, etc). Mod es más rápido que el juego de vainilla cuando UsePatchSpeedhackWithoutGraphicstrue o cuando está desactivado a través de UseEffectfalse. Limitador de marco mejorado para hacerlo más estable, lo que es importante cuando se desactiva la función vsync. Mayor rendimiento de las reflexiones, optimizaciones de CPU. Se ha eliminado el parámetro SkipShaderOptimization. Reemplazó todos los parámetros de calidad en la interfaz gráfica de usuario mediante sus cajas de texto denominadas desplegables. Se agregó nueva ventana GUI y se movió a los botones allí guardar la configuración, la configuración de la carga. También el botón agregado aplica cambios que recargar y recompilar todos los datos (igual que el uso de la tecla Backspace). V13.7.13: Pequeña mejora de rendimiento del efecto ssao para videocard con poco ancho de banda de memoria. Hizo la solución para los conductores de NVidia 320.xx fijar la visibilidad del sol y algunos otros problemas, ahora trabaja en Win7. Sustituyó la textura de la máscara del ldr por la textura del hdr para el shader de enbsunsprite. fx, también su color ahora del uso del sol (enmascarado por las nubes) v0.188: Hizo la solución para los conductores de NVidia 320.xx fijar la visibilidad del sol y algunos otros problemas. Desafortunadamente funciona sólo con los controladores WinXP. V0.187: Añadido ssao / ssil código de la versión 0.119 y controlado por el nuevo parámetro UseOldType, su un poco más rápido que la última versión y probablemente mejor para los caracteres, pero no soportar el modo de oclusión ambiente complejo. Corregido el error con los parámetros no actualizados a través de la tecla de retroceso, ahora trabajan a un costo de gran retraso, mientras que pulsa el botón recargar. V0.186: Mejor calidad del efecto de reflejos y su rendimiento. V0.185: Corregido varios errores. Se agregó el parámetro EnableVSync (activado por defecto), agregó el parámetro UseDefferedRendering que desactivó desactivar varios efectos, pero el impacto de rendimiento es mínimo para permitir a los usuarios con tarjetas de video de gama baja para ejecutar el mod. Se agregó el reductor 4 para las reflexiones. Optimizado rendimiento de varios efectos, todavía en curso haciendo esto. V0.183: Mejor rendimiento de la hierba y de los árboles. V0.182: Corregido el artefacto de los bordes brillantes cuando se habilitaban sombras detalladas, se agregaron nuevos tipos de mezcla ssao y parámetro para activar la iluminación indirecta para el color ambiental v0.178: Bug fijo de modo de fusión de fuego no aditivo para ventanas lejanas. Añadidas las luces del efecto partículas con sus parámetros, en este momento las velas y algunos tipos de fuego emiten sólo luces. V0.177: Corregido los errores del nuevo filtro de color ambiental, corregido bug ColorPow. Se agregó el cálculo de partículas blandas a algunos tipos de ellas. V0.175: Fallo de vainilla fijo de la dispersión del subsuelo (borde que brilla intensamente en caracteres), agregados colores superiores e inferiores ambientales. Sustituyó las variables del filtro del color del sol por rgb solo, así que las viejas variables son obsolette. V0.172: Mejora de antialiasing temporal y agregó nuevos parámetros en enbseries. ini. V0.171: Nuevo sistema meteorológico mejorado y antialiasing temporal añadido para las pruebas. V0.170: Sistema climático añadido. V0.169: Tiempo agregado del sistema de detección del día y nuevos parámetros para él. V0.168: Fijar para el sprite del sol. V0.166: Cambios menores. V0.159: Versión beta para probar temporal antialiasing y mod ayudante que permiten hacer nuevos efectos. Desafortunadamente no funciona debido a los problemas específicos de secuencias de comandos del juego. V0.157: Corregido bugs menores, enbsunsprime shader renderizado movido después de enbeffectprepass, shaders optimizados para césped y árboles en viewport y para renderización de sombras, agregó profiler de rendimiento para la mayoría de los efectos a GUI. V0.155: Se ha corregido el bug del interior del ssao. V0.154: Hizo la optimización, corrigió errores menores. No estoy seguro de si esta versión funciona correctamente como anterior, por lo que su versión beta. V0.153: Modo de oclusión ambiental complejo implementado. Se agregaron controles para gotas de lluvia y su refracción (texturas de ejemplo enbraindrops). Añadido corrección para eliminar el desenfoque del juego para el clima de niebla y de fondo en el menú. Pequeñas correcciones de errores potenciales con sombras. V0.152: Se ha añadido el efecto IBL. Aumento de la calidad del efecto de iluminación del cielo. Corregido error de iluminación indirecta que aparece en la versión anterior. V0.151: Sombras detalladas en exteriores ajustadas para ser independientes de la distancia de dibujo de la sombra del archivo skyrimprefs. ini. Cambiado el código de ssao, lo optimizó un poco, agregó nuevos parámetros para ssao / ssil, nuevo AOType añadido, UseComplexIndirectLighting ahora está trabajando (deshabilítelo para aumentar el rendimiento). V0.149: Cambiado ssil matemáticas, su ignorar la iluminación ambiental ahora. Principalmente cambios cosméticos. Agregó parámetros específicos en la categoría FIX de enbseries. ini para alternar nuevas revisiones. Parámetros obsoletos eliminados. También agregó el selector de la reflexión para las escenas interiores y exteriores como algunos usuarios no los quieren en exteriores. V0.148: Principalmente cambios cosméticos. Agregó parámetros específicos en la categoría FIX de enbseries. ini para alternar nuevas revisiones. Parámetros obsoletos eliminados. También agregó el selector de la reflexión para las escenas interiores y exteriores como algunos usuarios no los quieren en exteriores. V0.146: Optimizado ssao / ssil nuevos filtros y transparencia de agua fija con estos efectos habilitados. V0.145: Efecto ssao / ssil cambiado y nuevos tipos de filtro de lo añadido. V0.144: Calidad mejorada y efecto cambiado ssao / ssil y reflexión. Se agregaron nuevos parámetros para la reflexión. V0.143: Se corrigieron algunos bugs, añadiendo controles de dispersión subsuperficiales para la vegetación. Para simplificar compability con presets viejos (debido a los cambios más últimos en night / day detector) añadió el nuevo parámetro DetectorOldVersion. V0.141: Beta es para comparar el efecto ssao / ssil modificado (wip). V0.139: Bug fijo con variable EInteriorFactor invertida en shaders, interpolador día / noche modificado para hacer transiciones más suaves, estadísticas agregadas para día / noche en GUI, lectura fija de configuración de usuario secundaria (se corrompió después de que se hiciera GUI), algún otro menor Correcciones reportadas por los usuarios. V0.138: Agregó parámetros separados de día y noche para el interior en enbseries. ini, los antiguos se eliminan. V0.136: Mejora el rendimiento y la calidad de ssao, agregó estadísticas de memoria de video, correcciones de errores. V0.131: Niebla fija para el agua, agregó nueva categoría PARTICLE para controlar muchos objetos transparentes (incluyendo partículas de cascada). V0.130: Se agregó Edge AA en lugar de antialiasing de hardware (MSAA), que no se admite en todas las versiones después de 0.119. Desafortunadamente los cambios realizados en 0.129 beta producen artefactos para algunos usuarios, esto no se ha arreglado todavía, debido a que no hay probadores. V0.126: Esta versión difiere de 12.12.12 por la GUI implementada. Para activarla pulse las teclas SHIFT y ENTER. Algunas variables no se pueden cambiar en GUI, mejor no tocar los parámetros de calidad en este momento, no son dinámicos. En la versión 0.126 vs 0.125 agregó algunas variables de interior para las propiedades de oclusión ambiental diferente marco limitador de código (que funcionó mal para algunos usuarios) GUI edición ahora permite entrada de teclado para el cambio de valores. V0.125: GUI interna implementada para simplificar los ajustes preestablecidos de edición. V12.12.12: Reflexiones optimizadas. Arreglado algunos bugs menores v0.123: Reflexiones implementadas, no son de buena calidad y muy lentas ahora y solo para propósitos de prueba si se ajustan a TES Skyrim o no. También corregido bug cuando AOMixingType set 2. v0.122: Parallax fijar cambiado a diferente y ahora no tienen artefactos especulares (ver parallax. txt). La calidad de Ssao y ssil aumentó y cambió su mezcla a los métodos de escena (agregó nuevas variables). Hay muchos otros cambios, que no recuerdo y nunca hacer registros, lo siento. Las reflexiones aún no han terminado. Bug con siluetas brillantes alrededor de objetos muy molesto, pero todavía estoy buscando un mejor algoritmo para detectar bordes de filtro bilateral para varias distancias. Y finalmente, el rendimiento es de v0.121, excepto ssao. V0.121: Optimizaciones de rendimiento y calidad, en su mayoría. V0.119: Se agregaron parámetros para ajustar el interior por separado. Las variables Old Day y Night son ahora sólo para escenas exteriores. Añadido a la variable Shaders EInteriorFactor para cambiar entre escenas interiores y exteriores. V0.117: Para solucionar el problema con el pelo brillante añadido nuevo parámetro GammaCurve que es igual a los parámetros ColorPowDay y ColorPowNight, pero se aplican a toda la pantalla y debe sustituir a los dos. Pero el uso global de esta variable puede requerir cambios en la mayoría de otros parámetros. También la nueva variable global es Brillo. Añadido nubes falsas dispersión en sus bordes, similar a Fallout New Vegas y GTA 4 versiones. Los parámetros para este efecto son CloudsEdgeClamp y CloudsEdgeIntensity. Esta versión tiene todas las correcciones de errores anteriores y la nueva característica es programable lenz fx o cualquier otro sprites para sol solamente. Nuevo archivo de sombreado externo denominado enbsunsprite. fx y utiliza textura para cálculos denominados enbsunsprite. tga, enbsunsprite. png o enbsunsprite. bmp. Este efecto se hace para modders que saben cómo editar shaders, probablemente más tarde crear mi propio, pero en este momento hay muchas otras cosas que no se han implementado todavía (profundidad de efecto de campo es también sigue siendo ejemplo de modders y algunos de ellos hicieron bien Fx). V0.114: Prueba del efecto de iluminación del cielo (falsa oclusión ambiental), todo lo demás es casi 0.113. Para que funcione correctamente, la iluminación del cielo requiere que los objetos de representación se sombreen, por lo que edite manualmente las siguientes líneas del archivo SkyrimPrefs. ini: bTreesReceiveShadows1 bDrawLandShadows1 bShadowsOnGrass1 Y asegúrese de que bFloatPointRenderTarget1 se establece en el mismo archivo. Nuevos parámetros: UseOriginalObjectsProcessing desactiva todos los cambios de objeto del mod para aquellos que deseen utilizar sólo paralaje fijo o algunos otros componentes sin cambios radicales en el gráfico. FixGameBugs es una corrección de errores de errores submarinos y hierba del juego de parches 1.5.26.0 para usuarios de ATI. FixParallaxBugs corrige errores de juego cuando mod de paralaje instalado, temporal para NVidia solamente. AntiBSOD y SpeedHack aumentan el rendimiento en algunas ubicaciones. UseComplexIndirectLighting afecta el rendimiento de ssao si UseIndirectLightingtrue, pero la calidad de la iluminación indirecta es menor. EnableDetailedShadows temporales sólo para NVidia, nuevo efecto que aumenta los detalles de la sombra (video como ejemplo youtu. be/9uG-s9cuPPM) ShadowCastersFix algunos objetos enormes o montañas arrojan sombras más correctamente. ShadowQualityFix temporal para NVidia solamente, disminuyendo el ruido de las sombras del juego por poco costo de rendimiento. DetailedShadowQuality temporal para NVidia solamente, afecta mucho el rendimiento de las sombras. UseBilateralShadowFilter temporal para NVidia solamente, reduce los bordes borrosos del artefacto de sombras que existen en el juego original. V0.113: La diferencia entre la versión nueva y la anterior es el efecto de los rayos del sol. Esta versión es similar a 0.103, pero con nuevo efecto de sombra, bugfix para paralaje, optimización. El rendimiento en esta versión optimizada para tarjetas de video ATI también, pero no tengo hardware para las pruebas, así que no estoy seguro de cómo funciona en la práctica. No establezca ForceFakeVideocardtrue en esta versión, ahora es para el modo de corrección de errores y se eliminará más tarde. Parallax bugfix también debería funcionar para los usuarios de ATI (mod is here skyrim. nexusmods / downloads / file. phpid16919). Código parcialmente modificado de SSAO y mezcla de iluminación indirecta para una mejor calidad, método modificado de calcular los factores de atenuación de distancia de estos efectos (FadeFogRangeDay, FadeFogRangeNight). Cambiar los ajustes predeterminados de calidad de sombra detallados (-1 es extremo, 0 es alto, 1 es medio, 2 es bajo) para obtener mejores detalles. V0.110: Similar a 0.103, pero con nuevo efecto de sombra, bugfix para paralaje, optimización. Mejor rendimiento con las tarjetas NVidia temporal, pero los usuarios de ATI también pueden utilizar esta versión, tiene correcciones para los errores de parche 1.5.26.0 (Set ForceFakeVideocardtrue). Para los usuarios de NVidia, esta versión no crea una tarjeta de video falsa ENB, por lo que debe volver a detectar las opciones gráficas mediante el lanzador de juegos si se utilizó anteriormente la modificación 0.103 o la versión anterior. V0.109: Pruebe la versión beta de las tarjetas NVidia con una optimización enorme. V0.108: Versión simplificada con muchos efectos eliminados, pero el rendimiento es muy alto. V0.105, 0.106: Código optimizado para que dependa menos de la CPU. V0.103: Implementado el código experimental de inyector en lugar del estándar d3d9 envoltorio. Esto puede ser útil para usuarios con computadoras portátiles Optimus o para aquellos que utilizan herramientas de superposición como EVGA, Afterburn, D3D Overrider, XFire y otros. Los cambios gráficos sólo se vuelven al código SSAO desde la versión 0.099 con una actualización menor de la intensidad de iluminación indirecta. V0.102 Tatsudoshi: Corregido algunos bugs, la mayoría del trabajo se hace para aumentar el rendimiento (no todos todavía). Muchos errores de la versión anterior todavía están aquí, los arreglaré más tarde. V0.101: Corregido errores de la versión anterior (al menos lo que se ve). Se agregó el código de la profundidad externa programable del efecto de campo (sólo se agregó, pero todo). Con el archivo de sombreado enbeffectprepass. fx se puede hacer algo más que la profundidad de campo, se ejecuta antes de enbeffect. fx y se trabaja con valores hdr en modo multipass (hasta 8 pases). Cambiado standart de shaders externos, eliminado ScreenScaleY y ScreenSize reemplazado por vector de 4 valores. La mayoría de los viejos efectos no funcionarán, reemplazar en ellos ScreenScaleY con ScreenSize. z y flotar ScreenSize con float4 ScreenSize. Aumento de la calidad de la floración y eliminación de parámetros de radio 1 y 2 para ello. V0.100: Eliminado el parámetro CyclicConfigReading (se lee el archivo de configuración cada 5 segundos), a partir de ahora se manejará pulsando un botón BACK (se puede cambiar KeyReadConfig). Añadido casi todo el código de mi parche AntiFREEZE TES Skyrim 0.096, incluyendo la mayoría de los parámetros. FPS implementado, contador fps. Captura de captura de imágenes está de vuelta, pero diferente clave asignada. El efecto SSAO tiene ahora una versión lite adicional. Para cambiar el parámetro de configuración UseIndirectLightingfalse en el archivo enbseries. ini y reinicie el juego. Valores añadidos para controlar la distancia SSAO respecto a la distancia de niebla. La noche y el día se separan. Las propiedades para la adaptación en enbseries. ini están terminadas, pero están limitadas parcialmente por los límites de enbeffect. fx, por lo que si desea controlar por enbeffect. ini solamente, elimine el código de límite en shader (o espere cuando se publique un nuevo sombreado). Añadido parámetros para SubSurfaceScattering para reducir la iluminación en las sombras para los caracteres y la línea delgada feo en ellos (error de juego). Añadido parámetro para el control de las luces de las ventanas, pero afecta a algunos fx, por ejemplo, congelar hechizo. Añadido ShadowObjectsFix para aplicar sombras de las montañas correctamente. Varias correcciones de errores. SSAO trabaja con antialiasing. V0.099: Corregido el choque por la noche. Añadido soporte de textura de paleta (enbpalette. bmp, tga, png archivos). Código eliminado para captura de captura de pantalla. SSAO desactivado de forma predeterminada, activarlo en enbseries. ini, el parámetro UseAmbientOcclusiontrue y asegurarse de que antialiasing no esté habilitado por el juego o los controladores. No probado con otros archivos d3d9.dll y no son compatibles ahora. V0.098: Implementado el código del parche AntiFREEZE para arreglar algunos errores de juego y aumentar la estabilidad con este mod. Se agregaron parámetros para controlar la niebla ambiental. V0.097: Voy a estar loco con la fijación de errores de juego para que funcione con ENBSeries, parches oficiales destruir mi progreso cada vez, así que decidí lanzar la versión ligera. Los bloqueos del juego 1.1 sucediendo con mucha frecuencia (al menos en mi PC), no son errores internos de modificación. Antialiasing de hardware (multisampling) sin soporte en este momento, para que SSAO funcione correctamente, deshabilite antialiasing (msaa). La optimización no se aplica, igual que en cualquier otra primera versión de ENBSeries, si desea obtener mayor velocidad de cuadros, desactive SSAO o disminuya la calidad de la misma. El juego tiene algunos errores extraños que arent fijo todavía, por ejemplo en las localizaciones interiores la luz directa permitida y aplicada de la parte inferior o del lado (sol, uh), así que la intensidad creciente de él no es buena idea, mejor disminuir todos los otros valores junto y aumentar Brillo general en el procesamiento de shader enbeffect. fx. Los usuarios, que ya ajustaron los parámetros para la versión GTA 4, no tendrán muchos problemas con éste. No cambie los parámetros de SubSurfaceScattering, el juego tiene bug para los personajes y no lo arreglará cuando se publique el último parche oficial (línea delgada brillante en la piel). Copyright copy 2007-2016 Boris VorontsovDescripción Última actualización a las 21:41, 19 feb 2016 Cargado a las 9:38, 23 jul 2013 TECH SUPPORT STOPPED (USE NUEVA VERSIÓN 6.0 CON LA GUÍA DE PULSACIÓN DESDE ÉSTE), TRABAJO TRABAJO FINAL Y TODOS LOS PROBLEMAS EN LOS USUARIOS LATERALES PORQUE OTRO SOFTWARE, CAMBIOS INCORRECTOS EN LOS ARCHIVOS INI DEL JUEGO Y LOS BUGS DEL JUEGO PROPIOS QUE NO TIENEN NADA EN COMÚN CON MI CÓDIGO. TODOS LOS CAMBIOS FUTUROS SERÁN SILENCIOSOS. 18 de febrero de 2016: publicado ENBoost 6.0, it39s aquí nexusmods / skyrim / mods / 73618/11 de septiembre de 2013: actualizado 0.217 binarios. Se ha solucionado el error con el parámetro RemoveBlur. 8 de septiembre de 2013: publicado 0.215 binarios. 4 de septiembre de 2013: publicado 0.214 binarios. Se agregaron algunas otras correcciones de memoria que pueden ayudar a configurar una mayor calidad del juego en skyrimpref. ini y skyrim. ini 30 de agosto de 2013: publicado 0.213 binarios. Restaurado 0.209-0.211 estadísticas de gestor de memoria para los usuarios que tienen resultados peores con 0.212. Código añadido para el antialiasing temporal que no requiere el mod helper. 28 de agosto de 2013: publicado 0.212 binarios. Se ha eliminado el mensaje de advertencia de inicio, se ha detenido el soporte técnico para congelar y ctds. Administrador de memoria cambiado para trabajar mejor con condiciones de memoria de video baja. Se han añadido nuevos métodos de antialiasing. 26 de agosto de 2013: publicado 0.211 binarios. 25 agosto de 2013: publicado 0.210 binarios. 24 de agosto de 2013: publicado 0.209 binarios. Use el parámetro VideoMemorySizeMb para solucionar todos sus problemas. 23 de agosto de 2013: publicado 0.208 binarios. Cansado de quejas y restaurado la mayor parte del código de 0.201. 22 de agosto de 2013: publicado 0.207 binarios. 21 de agosto de 2013: actualización de 0,206 binarios. 20 de agosto de 2013: publicado 0.206 binarios. 20 de agosto de 2013: actualización de 0,205 binarios, bug fijo en las estadísticas de uso vram, que causó fps muy bajo después de viajar. 20 de agosto de 2013: publicado 0,205 binarios. 19 de agosto de 2013: actualización de 0,204 binarios, otro cambia a administrador de memoria y contra congela, también menor arreglo para paralaje. 17 de agosto de 2013: publicado 0,204 binarios, trató de arreglar la congelación de la versión anterior y restauró el gestor de memoria de la prueba de construcción que los probadores le gustaba (si don39t, ¿por qué no se les unió). 15 de agosto de 2013: publicado 0,202 binarios, otro tweak del gestor de memoria para disminuir la tartamudez y ctds. 14 de agosto de 2013: actualización de los binarios de 0.201, mejora de la reasignación dinámica para disminuir la tartamudez, error de juego fijo con texturas que hacen CTD cuando la calidad de la textura no se establece en alto, contornos fijos para las nubes reales mod. 13 de agosto de 2013: actualización de 0,201 binarios, mejora de la reasignación dinámica para disminuir la tartamudez, por desgracia hay un montón de ajustes que debe hacerse aún, por lo que si todavía tiene problemas de rendimiento, espere próximas actualizaciones. 11 de agosto de 2013: actualización de 0,201 binarios, reacción dinámica de las texturas en la memoria de vídeo, tecla de acceso directo a la memoria de vídeo libre, compresión sin pérdidas de texturas para una mejor estabilidad en sistemas de 32 bits. 7 de agosto de 2013: actualizado 0.200 binarios, fijo algunos errores, aumento de la cantidad de memoria para la asignación, mensaje de error añadido si enbhost no está activado. 5 agosto de 2013: actualización de binarios de 0,200, se agregó la asignación de SO de 64 bits (recomendado para 8 Gb de RAM). 2 agosto de 2013: actualizado 0.199 binarios, bloqueo fijo con Kit de creación y algunos otros cambios menores. 31 de julio de 2013: actualizado 0.198 binarios, ahora debe funcionar igual para los usuarios de AMD y NVidia con menos tartamudez. Se eliminó el tipo de hack no seguro y se agregó el parámetro ReservedMemorySizeMb. 29 de julio de 2013: actualizado 0.197 binarios. 28 de julio de 2013: binarios actualizados de 0.195, separados de hacker sucio de reduceystemmemoryusage para obtener mejores resultados con tarjetas de video AMD y algunos NVidia. 27 de julio de 2013: actualizado 0.195 binarios, añadido hack sucio (oficialmente no es compatible con el hardware) como nuevo parámetro, ya que se deshabilitó en la actualización anterior, pero fue útil para la mayoría de los usuarios. Por favor, haga una copia de seguridad de sus archivos binarios actuales (archivos ENBSeries d3d9 o versión de inyector), y luego descargarlos desde mi sitio. NO ME ENVÍE MENSAJES PRIVADOS, ESPECIALMENTE LOS ESTÚPIDOS QUE RECIBO ¿Ha cansado de CTDs cuando el juego es pesadamente modded No puede instalar los paquetes de la textura del HD sin CTDs o viaja en el mundo muy rápidamente Este remiendo soluciona el problema y también le trae mayor funcionamiento Incluso sin correcciones de memoria habilitadas. ESTO NO ES LA MODIFICACIÓN GRÁFICA, así que siéntase libre de usar con el juego de vainilla. ESTO NO DEGRADARÁ LA CALIDAD DE NINGUNA MANERA PARA AUMENTAR EL RENDIMIENTO. Pero por favor don39t ser ingenuo, no va a resolver CTDs que suceden debido a los errores de scripts y la memoria no está hecha de caucho, después de una cierta cantidad de mods instalados o demasiado alto ajuste uGrid CTDs volverá incluso con este parche. Seguiré desarrollando si es importante. Mi propia experiencia: Athlon ii x3 2.9 Ghz, WinXP x86, 3Gb RAM, GeForce 650 Ti 2Gb VRAM Sin ningún juego de mods chocando cuando player. setav speedmult 700 y tratando de correr alrededor de 1 milla (km). Con las texturas oficiales de alta resolución, el juego de DLC aún no ha comenzado con algunos juegos guardados (porque mi sistema operativo solo da 2Gb al juego). Con el parche intenté funcionar en la velocidad 2000 sin ningún desplome con las texturas oficiales de la alta resolución y don39t siento cualquier cambio en tartamudear comparado al juego de la vainilla. Al mirar al horizonte con muchos objetos, juego de vainilla 55 fps, parcheado 65 fps (más objetos en la pantalla - mejor impulso de rendimiento). EDIT: agregó la guía de conversión preestablecida en la documentación de ENBSeries, que ayuda a adoptar viejos presets a la nueva versión del mod, si desea utilizar características gráficas también 1. REQUISITOS 2. INSTALAR 3. DESINSTALAR 4. PROBLEMAS Y FUGAS DE ERRORES 5. CÓMO CONFIGURAR 6. CRÉDITOS Y COPYRIGHTS HARDWARE OS: Patch funciona con sistemas operativos x86 y x64, pero para ver todo el potencial, aconsejo ejecutar Windows Vista / 7/8 x64. Menos efectivo será con las versiones x86 de XP / Vista / 7/8. RAM: Greater means better, but optimal with current version of the patch is 8 Gb, in that case 4 Gb will be fully utilized by the game and 4 for OS and cache. VRAM: Greater means better, users with NVidia Titan 6 GB will have amazing stability results, because patch use video memory as much as possible. // // ISSUES AND BUG FIXES // 0) First of all, almost all problems happen because of things you did to your game or OS, various fake memory tweakers, boosters are at first place. Antiviruses, bad drivers, overlay monitoring, capturing, overclocking, etc etc etc prevent normal functionality. Also if you configured game incorrectly by modifying skyrimprefs. ini, it39s also lead you to nowhere. This prooved many times, not just by one user, you all do the same mistakes. 1) If you have crashes at startup . run as admin and make sure no other software hooking in to game process, for example some antiviruses, screen capturing tools, videocard monitoring or overclocking. Afterburner, D3D Overrider, EVGA, ATI Tray Tools, DXTory, Fraps, XFire - some versions of these software incompatible with wrapper version of ENBSeries, so use injector version or disable those utils. Also Skyrim Performance Monitor may produce this behavior, try without it or set in it39s options D3D9 mods compatibility. 2) Lower performance when borderless window mode turned on together with vsync, to fix disable any of them. 3) If stuttering bother too much, edit enblocal. ini file vriables ExpandSystemMemoryX64, ReduceSystemMemoryUsage(especially this one), DisableDriverMemoryManager. 4) ALT-TAB not work in fullscreen mode when EnableUnsafeMemoryHackstrue 5) Game by default forcing vsync to be on, in enblocal. ini parameter exist which toggle it, so modify if you have issues with screen tearing. 6) Infinite loading happen when frame rate is too high, use fps limiter or vsync vua EnableFPSLimitertrue or EnableVSynctrue in enblocal. ini. 7) (obsolette issue for latest version) Creation Kit (CK) is not work properly, delete d3d9.dll (or don39t run injector version if it used instead of wrapper) or use another enblocal. ini which don39t have memory fixes enabled. Future versions may work, not sure yet. 8) Pixelated screen means that you have borderless window enabled in enblocal. ini. This is good feature for those users who know what to do with it. 9) Strange behavior of game physics, flying objects - you have too much high fps, turn on VSync or FPSLimiter in enblocal. ini, this is game bug. 10) ALT-TAB not work, amount crashes not reduced, stuttering and textures are missing. This probably because enbhost. exe process not started by the mod because of admin rights issues. This problem not occur when ReduceSystemMemoryUsagefalse set. 11) Red text message appear in the left top corner. So, why the hell everybody say it39s error message If you don39t see 34error34 word in it, then it39s not an error, but important notice or warning. 12) Graphic effects do not work after installing this. To turn on ENBSeries as graphic mod (ENBoost use only patch of it), set parameter UsePatchSpeedhackWithoutGraphicsfalse in enblocal. ini. 13) Stuttering with newest versions or low performance at some locations means that your VRAM is full, press F4 key to free it (can be assigned to another key via KeyFreeVRAM in enblocal. ini file). Also you may change ReservedMemorySizeMb to fix stuttering. Later i39ll do tweaks against this issue. 14) Process enbhost. exe not working, so memory reduction is not effective as with it, if hdtPhysicsExtensions mod installed. // // INSTALL // 1) Download 34ENBSeries 0.19534 or NEWER version. 2) Unpack ENBSeries files from 34WrapperVersion34 folder to your Skyrim game folder where TESV. exe file is. For some users 34InjectorVersion34 should be used to fix compability issues with other software or for laptops with Optimus. 3) Select proper enblocal. ini to your hardware file from ENBoost archive folders and extract it to game folder by replacing the same one from ENBSeries. 4) Run the game. // // HOW TO CONFIGURE // By default everything is configured, but the most important variable is VideoMemorySizeMb which is located under MEMORY category of enblocal. ini file (if not exist, it will be added automatically after first run). When set to 0, vram size is internally selected, but this not work good with some hardware, so recommended to modify in case of stuttering, very low performance, freezing while loading saved games. At first, set it to same value as real size of your video memory. If some issue occur, reduce it (f. e. 2048 - gt 1800) and try again. Depending from software, drivers and mods installed you may or may not have issues if value is equal or greater than vram size. But if you are good pc user, then try to increase this value, it may give you less stuttering for 64-bit systems if too much mods installed. If you really smart person in pc, don39t set this to bigger than RAMVRAM-2048, it will work, but it39s a huge risk of freezing (in case if you have so much mods installed to fill all that memory). DisablePreloadToVRAM - use this only if can39t load saved game or don39t have enough vram and ram both. Basically this allow to not create objects unless they are visible, so side effects is stuttering when such objects just appear in camera view. ReservedMemorySizeMb - don39t set too high or CTDs will increase. Very low values produce horrible performance for videocards with low amount of video memory. This value is amount of dynamic memory shared between ram and vram. You are free to use, share or sale without notice of any copyrights. But posting binary files (exe, dll, ocx) of my projects on Nexus web sites is not allowed. ENBSeries v0.265 for TES Skyrim POSTING THE ENBSERIES BINARY FILES ON NEXUS SITES IS STRICTLY PROHIBITED Added AnchorsAmount parameters as mix factors between mist anchors and world center, this is per weather parameter. Temporal antialiasing now capture data from helper plugin to fix bugs at certain places. This version require helper mod to run per weather setups (if not used, then ignore helper mod), download it from link in readme. bFloatPointRenderTarget1 must be set in SkyrimPrefs. ini file to make this mod work. Start SkyrimLauncher. exe to configure your video options again. Sky lighting to work correctly require rendering objects to shadow, so edit manually following lines in file SkyrimPrefs. ini: bTreesReceiveShadows1 bDrawLandShadows1 bShadowsOnGrass1 This is just the mod with default preset, download customized presets and shaders from the forum or other sites (Nexus). v0.264: Added altf4 key combination to terminate game. Fixed bug with eyes when antialiasing enabled. Added texOriginal for enbeffectprepass. fx shader, which is first input texture. Removed obsolete FixSsaoHairTransparency parameter. Added edge antialiasing for loading screens. Added depth computation for transparent objects to fix depth based artifacts of objects like some hair types, fire and other particles, volumetric fog, mist. Added hack which allow to disable relfection for certain objects, check out HACKS section in description how to use it. Removed ForceFakeVideocard parameter. v0.262: Added distance fade parameter to the mist category. Also rescaled vertical fade of the mist by 0.25. Added EnableTextureAlpha parameter for subsurface scattering effect, it can be modified only manually with game restart. When enabled, alpha channel of sss textures is used to modify subsurface scattering computation radius and amount. Alpha values between 192..255 affect radius by decreasing it up to 4 times, 0..191 values modify amount of subsurface effect. By default alpha is white in textures, so i dont expect any issues with existing body modifications, feel free to modify their sss texture alpha channel, dxt5 format is preffered. v0.261: Added opacity parameters for volumetric fog (by request). Fixed bug with flickering ambient occlusion, image based lighting and subsurface scattering when using camera fly mode console command at some conditions. v0.254: Only bugfixes in this version and ENBoost patch tweaks. v0.252: Tweaked ENBoost memory manager to increase performance when no free video memory available. Parameter ReservedMemorySizeMb now can be modified inside editor in game. v0.251: Added parameters to control mipmapping lod bias. Added texOriginal texture type for effect. txt shaders which is always unchanged first texture, this allow to make some more complex computations. Added text messages on shader compilation errors. v0.250: Changed ENBoost, now it support up to 128 Gb of memory or about 192 when compression enabled, may be this will be useful for the future. Dont forget to update ENBHOST. EXE file. Added mist effect, it may work without helper plugin, but then absolute world positioning will not work, so grab enbhelper from dev-c/skyrim/. Ill fix all it artifacts in updates. Added anchors editor for mist effect to allow modify vertical offset of the mist in different places. Now the mist (which is fog and haze in same effect) have all required properties and im not planning to add new, so feel free to build presets with it. Increased startup performance. v0.246: Added procedural sun to fix pixelization and low precision issues of standart sun. Added CloudsEdgeFadeRange parameter to control sun scattering for clouds and changed it algorithm to not depend from texture of sun. Added Density and SkyColorAmount parameters for volumetric sun rays. Fixed previous bug of procedural sun visibility even when set to zero. Modified method of reading sun visibility for enbsunsprite. fx shader (sun glare effect) to be independent from size of the sun and to work properly with procedural sun, but side effect of these changes is higher intensity of sun glare effect, so rescale it accordinly. v0.245: Added supersampling for ambient occlusions (not editable when game running), it works twice slower and make image four times more clear. Added additional ambient occlusion filter quality modes for very sharp look when supersampling enabled. Removed parameter UseOldType which previously activated very old non optimized ssao type. Fixed bug with twice bigger intensity of image based lighting, so please scale up this effect in your presets, if used. Restored water displacement optimization for AMD users, which had much lower wave aplitude, if it work now, then it was my bug with speedhack. Modified all quality parameters by names, previous extreme -1 is now named very high -1 and extreme have value -2, this do not affect anything by performance or quality, so no need to modify anything. Improved performance of ambient occlusions in general and NVidia specific for supersampling mode of this effect. Added ILType parameter to SSAOSSIL category to toggle previous simplified and less noisy method vs proper but noisy (used in versions for other games). Fixed crashes for some users. Added EnableComplexFilter parameter for ambient occlusions to reduce noise. v0.244: Optimized ambient occlusions. Fixed darker textures bug for amd users. v0.243: Added occlusion culling performance optimization which partially work at this moment in exteriors, it can be toggled by new parameter EnableOcclusionCulling in enblocal. ini. Added VSyncSkipNumFrames parameter to enblocal. ini for users with high refresh rate displays who need to limit game performance (game physics work wrong at high fps). Did workaround for AMD driver bug of lower water displacement amplitude compared to NVidia cards, at cost of performance and not working filter quality parameter, but for NVidia users nothing is changed. v0.241: Added volumetric rays. Fixed image based lighting bug and flickering sun, disabled sun drawing below horizon. Added opacity parameter for cloud shadows. Renamed parameter of cloud shadows activation. Added separate parameter for water volumetric shadows. Increased water displacement pefformance. Added parameter DisplacementFilterQuality to control performance of water displacement. v0.240: Added shadows from clouds (cant be enabled in editor while playing, similar to sky lighting). v0.239: Added muddiness control for water. Changed blending of various effects to draw them without affecting transparent objects like smoke, fire and volumetric fog. v0.236: Added volumetric shadows for underwater lighting, fixed incorrect deepness fade factors. Underwater require helper plugin (see readme). v0.235: Added new underwater parameters and effects. v0.234: Tweaked water filter to reduce ssao and other screen effects. Added underwater parameters. Various other changes to water. v0.233: Added water displacement, which is parallax occlusion culling at this moment. Added water lighting and specular from sun control. Removed ForceFakeVideocard mode. Added waves amplitude parameter dependent from weather and time of the day, modified old parallax code. v0.231: Added fake self reflection for water and some minor internal fixes. v0.229: Added parallax for water, it use alpha channel of normal maps, check if your favorite water mod is updated or edit it textures yourself. Did temporary workaround for critical AMD drivers bug when water enabled, at cost of performance of other effects (very noticable with old videocards like gf9600). v0.228: Added water caustics and some other things. Fixed game bug with ibl in water when ambient occlusion disabled. v0.227: Added water category in enbseries. ini. Fixed some particles to allow edit them. v0.226: Added support for external helper plugin which replace helper mod functionality, so per weather setting are now available. Download link in readme file. Fixed distance fog for particles and volumetric fog above mountains, linked background color to fog parameters under ENVIRONMENT category of enbseries. ini to reduce graphic artifacts. v0.224: Added parameter of shadow blurring range for interiors and denoiser for ambient occlusions. Fixed parallax for some interiors. v0.223: Added parameter to disable compression of memory manager to reduce stuttering while objects are loading at cost of memory usage. Removed CAMERAFX category from enbseries. ini, added LENS category and separate enblens. fx shader with enblensmask image. Removed lens reflection code from enbbloom. fx. Added FieldOfView variable to shaders. v0.221: Optimized a little subsurface scattering, added quality options of it (require save and then apply button to be pressed in editor). Added separate parameters of vanilla subsurface scattering control for eyes only. Removed depth of field fix which added in previous version and which not working for some users. v0.220: Removed most of fixes for subsurface scattering of previous version as they produce artifacs with many modified bodies and some vanilla hairs. Added another fixes instead. Subsurface scattering effect performance increased. v0.219: Did various fixes to graphic bugs of detailed shadows, subsurface scattering, ssao, hairs. Subsurface scattering effect still the same as in previous version, only quality fixes applied. v0.218: Added subsurface scattering effect (new parameters in enbseries. ini), it work only when deffered rendering enabled. I recommed to set SubSurfaceScatteringMultiplier under OBJECT category to zero, because that original game SSS. Quality of SSS not yet working, code is not optimized, im waiting responses on the forum. Fixed distant foggy objects (at some weathers) by applying fade. v0.217: Added support of shader parameters precision via UIStep annotation. Added support of shader techniques names via UIName annotations to allow users select shaders. Ask preset makers to adopt their code to new features. v0.215: Moved FIX and ANTIALIASING categories from enbseries. ini to enblocal. ini. Added parameter EnableSunGlare which toggling enbsunsprite. fx shader functionality. Added EnableTransparencyAA parameter which enable hardware transparency antialiasing for certain types of objects (grass, hairs) when antialiasing enabled in game video options, otherwise it use slower approximation for antialiasing. Added color correction filters (gamma, brightness, contrast, saturation, balance, etc) to enbeffect. fx file with editable variables in editor. Modified edge antialiasing to affect color differencies, not just edges. v0.214: Modified a little memory to increase game stability. Added support of loading images in external shaders via annotations. Removed PhysicsFix. v0.213: Restored memory manager statistics from 0.209-0.211 version, seems it was better for some users. Temporal antialiasing now do not require helper mod (sli/crossfire not supported). v0.212: Removed warning message at start which notify than incompatible software detected, instead stopped all tech support for CTDs (crashes to desktop) and freezes. Modified memory manager, it will free memory automatically when frame rate is low and also long freezes replaced by CTDs. Added parameter FixAliasedTextures to reduce aliasing of snow on mountains and other similar objects. Added EnableSubPixelAA parameter which in this version apply supersampling to specular. v0.211: Replaced protection from crapware by message at start. v0.210: Added protection from crapware. v0.209: Restored memory manager code from 0.207 version, added variable VideoMemorySizeMb. v0.208: Restored almost all memory manager code from 0.201 version. v0.207: Fixed low performance of memory manager for some combinations of hi-end videocards and drivers. v0.206: Improved performance of wrong textures bugfix to reduce stuttering. v0.205: Again tweaks made to dynamic reallocation of memory. v0.204: Another tweaks made to dynamic reallocation of memory. Tried to fix freezes of previous version, hope it work properly now. Fixed parallax or some locations without shadows and sky. v0.202: Improved dynamic reallocation of memory reducing code. I recommend to backup version 0.201 before trying this one, as not yet sure which have less stuttering with memory reducing enabled. v0.201: Added dynamic reallocation to memory reducing code. New parameter DisablePreloadToVRAM allow to skip some issues with loading game when not enough video memory available. Added hotkey to free video memory (by default its not set, modify INPUT category). Memory handling code was updated several times for this version, also in latest update i fixed game bug which happen when incorrect modded textures used, but at cost of lags when cells is loading and longer loading of saved games, may be later ill reduce it, but without such fix game crashing. Added outlines fix for Real Clouds mod. v0.200: Made first version of memory reducing code for 64-bit systems which allow to use more than 4 Gb memory via enbhost. exe helper process. Recommended for users with 8 Gb or greater amount of RAM. Feature active when ReduceSystemMemoryUsagetrue and EnableUnsafeMemoryHacksfalse. Restored EnableUnsafeMemoryHacks parameter, when its enabled alttab not work for fullscreen mode, but its best solution for users with RAM amount 4 Gb or less and 2 Gb or greater VRAM at same time. Fixed internal screenshot capturing for supersampling mode and increased its performance. Fixed fps limiter which not worked properly for some users. Added FixPhysics parameter, which actually fps limiter for very short frames, highly recommended to use it, because game physics start to work strange when frame rate is very high. Last update include fast memory compression. v0.199: Disabled memory reducing feature for Creation Kit to fix crash. Changed number to key names for INPUT category of editor. Removed key for recompilation of shaders as editor have apply button for that. Added AddDisplaySuperSamplingResolutions parameter which at this moment add one fullscreen resolution x2 times bigger than desktop resolution and if its selected, game will run in borderless window mode with downsampling (feature is not recommended for non experienced users). v0.198: Improved memory reducing feature, now it should work better for AMD users and probably less stuttering. New variable ReservedMemorySizeMb added to enblocal. ini file and EnableUnsafeMemoryHacks removed. v0.197: Improved declaration of shaders variables for editing them in the game. Added color, quality and vector types of hlsl annotations. Modified shaders and textures loading code to prefer loading them from enbseries folder and if not found, then from main folder. Fixed non working palette texture bug of previous version. Added new variable EAdaptiveQualityFactor for shaders, may be their authors will do changes. v0.196: Added declaration of shaders variables for editing them in the game. Default shaders dont have HLSL standart annotations, so they will not show parameters in GUI, ill update them later. Shaders now can be loaded from enbseries folder. v0.195: Added EnableUnsafeMemoryHacks parameter to enblocal. ini config which activate officially unsupported by drivers memory reducing feature, its invalid, but working as temporary solution. Added adaptive quality parameters which modify some effects if frame rate lower than desired. v0.193: Added memory reducing feature to partially fix crashes when many mods installed or moving fast in environment, parameter ReduceSystemMemoryUsagetrue enabling such a fix. If this will not be enough, ill do different changes. Added UsePatchSpeedhackWithoutGraphics variable to enbseries. ini which allow to disable all graphic changes in the mod and free its resources. The goal of this is to use patch features of the mod (memory fix, speed hack, frame limiter, etc). Mod is faster than vanilla game when UsePatchSpeedhackWithoutGraphicstrue or when its disabled via UseEffectfalse. Improved frame limiter to make it more stable, which is important when vsync disabled. Increased performance of reflections, did cpu optimizations. Removed SkipShaderOptimization parameter. Replaced all quality parameters in GUI by their text named drop down boxes. Added new GUI window and moved in to there buttons save configuration, load configuration. Also added button apply changes which reloading and recompiling all data (same as Backspace key usage). v13.7.13: Small performance improvement of ssao effect for videocard with low memory bandwidth. Did workaround for NVidia 320.xx drivers to fix sun visibility and some other issues, now it work on Win7. Replaced ldr mask texture by hdr texture for enbsunsprite. fx shader, also its now use color of sun (masked by clouds) v0.188: Did workaround for NVidia 320.xx drivers to fix sun visibility and some other issues. Unfortunately it work only with WinXP drivers. v0.187: Added ssao/ssil code from version 0.119 and it controlled by new parameter UseOldType, its a bit faster than latest version and probably better for characters, but not support complex ambient occlusion mode. Fixed bug with not updated parameters via backspace key, now they work at cost of huge delay while pressing reload button. v0.186: Improved quality of reflections effect and its performance. v0.185: Fixed various bugs. Added EnableVSync parameter (turned on by default), added parameter UseDefferedRendering which turned off disable several effects, but performance impact is minimal to allow users with low end videocards to run the mod. Added denoiser 4 for reflections. Optimized performance of various effects, still in progress doing this. v0.183: Increased performance of grass and trees rendering. v0.182: Fixed glowing edges artifact when detailed shadows enabled, added new ssao mixing types and parameter to enable indirect lighting for ambient color v0.178: Fixed bug of non additive fire blending mode for distant windows, minor improvements of soft particles effect. Added lights from particles effect with its parameters, at this moment candles and some fire types emit lights only. v0.177: Fixed bugs of new ambient color filter, fixed ColorPow bug. Added soft particles computation to some types of them. v0.175: Fixed vanilla bug of subsurface scattering (glowing edge on characters), added ambient top and bottom colors. Replaced sun color filter variables by single rgb, so old variables are obsolette. v0.172: Improved temporal antialiasing and added new parameters in enbseries. ini. v0.171: Improved new weather system and added temporal antialiasing for testing. v0.170: Added weather system. v0.169: Added time of the day detection system and new parameters for it. v0.168: Fix for sun sprite. v0.166: Minor changes. v0.159: Beta version for testing temporal antialiasing and helper mod which allow to make new effects. Unfortunately it not work because of game scripting specific issues. v0.157: Fixed minor bugs, enbsunsprite shader rendering moved after enbeffectprepass, optimized shaders for grass and trees in viewport and for shadows rendering, added performance profiler for most effects to GUI. v0.155: Fixed ssao interior bug. v0.154: Did optimization, fixed minor bugs. Not sure if this version work correctly like previous, so its beta. v0.153: Implemented complex ambient occlusion mode. Added controls for rain drops and their refraction (example textures enbraindrops). Added fix to remove game blur for foggy weather and for background in menu. Minor fixes of potential bugs with shadows. v0.152: Added IBL effect. Increased quality of sky lighting effect. Fixed bug of indirect lighting which appear in previous version. v0.151: Exterior detailed shadows tweaked to be independent from shadow drawing distance from skyrimprefs. ini file. Changed ssao code, optimized it a little, added new parameters for ssao/ssil, new AOType added, UseComplexIndirectLighting is now working (disable it to increase performance). v0.149: Changed ssil math, its ignore ambient lighting now. Mostly cosmetic changes. Added specific parameters under FIX category of enbseries. ini to toggle new fixes. Obsolete parameters removed. Also added reflection selector for interior and exterior scenes as some users dont want them in exteriors. v0.148: Mostly cosmetic changes. Added specific parameters under FIX category of enbseries. ini to toggle new fixes. Obsolete parameters removed. Also added reflection selector for interior and exterior scenes as some users dont want them in exteriors. v0.146: Optimized ssao/ssil new filters and fixed water transparensity with these effects enabled. v0.145: Effect ssao/ssil changed and new filter types of it added. v0.144: Improved quality and changed effect ssao/ssil and reflection. Added new parameters for reflection. v0.143: Fixed some bugs, added subsurface scattering controls for vegetation. To simplify compability with old presets (because of latest changes in night/day detector) added new parameter DetectorOldVersion. v0.141: Beta is for comparing modified ssao/ssil effect (wip). v0.139: Fixed bug with inverted EInteriorFactor variable in shaders, modified day/night interpolator to make smoother transitions, added statistics for day/night in GUI, fixed secondary user config reading (it was corrupted after GUI was done), some other minor fixes reported by users. v0.138: Added separated day and night parameters for interior in enbseries. ini, old are removed. v0.136: Improved ssao performance and quality, added video memory statistics, bugfixes. v0.131: Fixed fog for water, added new category PARTICLE to control many transparent objects (including waterfall particles). v0.130: Added Edge AA instead of hardware antialiasing (MSAA), which not supported in all versions after 0.119. Unfortunately changes made in 0.129 beta produce artifacts for some users, this is not fixed yet, because of no testers. v0.126: This version differ from 12.12.12 by GUI implemented. To activate it press together SHIFT and ENTER keys. Some variables cant be changed in GUI, better not to touch quality parameters at this moment, they are not dynamic. In version 0.126 vs 0.125 added some interior variables for ambient occlusion properties different frame limiter code (it worked wrong for some users) GUI editing now allow keyboard input for changing values. v0.125: Internal GUI implemented to simplify editing presets. v12.12.12: Optimized reflections. Fixed some minor bugs v0.123: Reflections implemented, they arent good quality and very slow now and only for testing purposes if they fit TES Skyrim or not. Also fixed bug when AOMixingType set 2. v0.122: Parallax fix changed to different and now dont have specular artifacts (see parallax. txt). Ssao and ssil quality increased and changed their mixing to scene methods (added new variables). There are many other changes, which i dont remember and never do logs, sorry. Reflections are not yet finished. Bug with bright silhouettes around objects very annoying, but im still searching better algorithm to detect edges for bilateral filter for various distances. And finally, performance is from v0.121, except ssao. v0.121: Performance and quality optimizations, mostly. v0.119: Added parameters for tweaking interior separately. Old Day and Night variables are now only for exterior scenes. Added to shaders variable EInteriorFactor for toggling between interior and exterior scenes. v0.117: To fix issue with bright hair added new parameter GammaCurve which is equal to parameters ColorPowDay and ColorPowNight, but apply to entire screen and should replace those two. But global usage of this variable may require changes in most of other parameters. Also new global variable is Brightness. Added fake clouds scattering on their edges, similar to Fallout New Vegas and GTA 4 versions. Parameters for this effect are CloudsEdgeClamp and CloudsEdgeIntensity. This version have all previous bug fixes and new feature is programmable lenz fx or any other sprites for sun only. New external shader file named enbsunsprite. fx and it use texture for computations named enbsunsprite. tga, enbsunsprite. png or enbsunsprite. bmp. This effect is done for modders who know how to edit shaders, probably later ill create my own, but at this moment there are many other things not implemented yet (depth of field effect is also still as example for modders and some of them did good fx). v0.114: Test of sky lighting effect (fake ambient occlusion), everything else is almost 0.113. To work correctly, sky lighting require rendering objects to shadow, so edit manually following lines in file SkyrimPrefs. ini: bTreesReceiveShadows1 bDrawLandShadows1 bShadowsOnGrass1 And make sure that bFloatPointRenderTarget1 is set in same file. New parameters: UseOriginalObjectsProcessing turn off all per object changes of the mod for those, who wish to use only parallax fix or some other components without radical changes to graphic. FixGameBugs is bugfix of underwater and grass bugs of game patch 1.5.26.0 for ATI users. FixParallaxBugs fix game bugs when parallax mod installed, temporary for NVidia only. AntiBSOD and SpeedHack increasing performance in some locations. UseComplexIndirectLighting affect performance of ssao if UseIndirectLightingtrue, but quality of indirect lighting is lower. EnableDetailedShadows temporary for NVidia only, new effect which increase shadow details (video as example youtu. be/9uG-s9cuPPM) ShadowCastersFix some huge objects or mountains cast shadows more correctly. ShadowQualityFix temporary for NVidia only, decreasing noise of game shadows by little cost of performance. DetailedShadowQuality temporary for NVidia only, greatly affect performance of shadows. UseBilateralShadowFilter temporary for NVidia only, reduce blurred edges of shadows artifact which exist in original game. v0.113: Difference between new and previous version is sun rays effect. This version is similar to 0.103, but with new shadow effect, bugfix for parallax, optimization. Performance in this version optimized for ATI videocards also, but i dont have hardware for testing, so not sure how it work on practice. Do not set ForceFakeVideocardtrue in this version, its now for bugfixing mode and will be removed later. Parallax bugfix also should work for ATI users (mod is here skyrim. nexusmods/downloads/file. phpid16919). Partially changed code of SSAO and Indirect Lighting mix for better quality, modified method of computing distance fade factors of these effects (FadeFogRangeDay, FadeFogRangeNight). Changed detailed shadow quality presets (-1 is extreme, 0 is high, 1 is middle, 2 is low) for better details. v0.110: Similar to 0.103, but with new shadow effect, bugfix for parallax, optimization. Best performance with NVidia cards temporary, but ATI users also may use this version, it have fixes for bugs of 1.5.26.0 patch (set ForceFakeVideocardtrue). For NVidia users this version do not create fake videocard ENB, so you must redetect graphic options by game launcher if previously used modification 0.103 or earlier version. v0.109: Test beta version for NVidia cards with huge optimization. v0.108: Simplified version with many effects removed, but performance is very high. v0.105, 0.106: Optimized code to make it less cpu dependent. v0.103: Implemented experimental code of injector instead of standart d3d9 wrapper. This may be useful for users with Optimus laptops or for those, who using overlay tools like EVGA, Afterburn, D3D Overrider, XFire and others. Graphic changes are only get back to SSAO code from version 0.099 with minor update of indirect lighting intensity. v0.102 Tatsudoshi: Fixed few bugs, most work is done for increasing performance (not all yet). Many bugs of previous version is still here, ill fix them later. v0.101: Fixed bugs of previous version (at least what is see). Added code of programmable external depth of field effect (only added, but todo). With ne enbeffectprepass. fx shader file you can make more than just depth of field, its executed before enbeffect. fx and working with hdr values in multipass mode (up to 8 passes). Changed standart of external shaders, removed ScreenScaleY and ScreenSize replaced by vector of 4 values. Most of old effects will not work, replace in them ScreenScaleY with ScreenSize. z and float ScreenSize with float4 ScreenSize. Increased quality of bloom and removed parameters of radius 1 and 2 for it. v0.100: Removed parameter CyclicConfigReading (it read configuration file every 5 seconds), from now this will be handled by pressing a button BACK (can be changed KeyReadConfig). Added almost all code from my patch AntiFREEZE TES Skyrim 0.096, including most of it parameters. FPS limiter implemented, fps counter. Screenshot capturing is back, but different key assigned. SSAO effect now have additional lite version. To switch it setup parameter UseIndirectLightingfalse in enbseries. ini file and restart the game. Added values to control SSAO distance relative to fog distance. Night and day time are separated. Properties for adaptation in enbseries. ini are finished, but they are partially clamped by limits in enbeffect. fx, so if you wish to control by enbeffect. ini only, remove limit code in shader (or wait when ill post new shader). Added parameters for SubSurfaceScattering to reduce lighting in shadows for characters and ugly thin line on them (game bug). Added parameter for control of lights from windows, but it affect some fx, for example freeze spell. Added ShadowObjectsFix to apply shadows from mountains properly. Various bug fixes. SSAO work with antialiasing. v0.099: Fixed crash in the evening. Added palette texture support (enbpalette. bmp, tga, png files). Removed code for screenshot capturing. SSAO disabled by default, activate it in enbseries. ini, parameter UseAmbientOcclusiontrue and make sure antialiasing is not enabled by game or drivers. Not tested with other d3d9.dll files and they are not supported now. v0.098: Implemented code from AntiFREEZE patch to fix some game bugs and increase stability with this mod. Added parameters to control environmental fog. v0.097: Im going to be crazy with fixing game bugs for make it work with ENBSeries, official patches destroy my progress every time, so i decided to release light version. Crashes of the game 1.1 happening very frequently (at least on my PC), they are not internal modification errors. Hardware antialiasing (multisampling) unsupported at this moment, so to make SSAO work properly, disable antialiasing (msaa). Optimization not applied, same as in any other first versions of ENBSeries, if you wish to get higher framerate, turn off SSAO or decrease quality of it. Game have some strange mistakes which arent fixed yet, for example in interior locations direct light enabled and applied from bottom or from side (sun, uh), so increaing intensity of it is not good idea, better to decrease all other values together and increase overall brightness in post processing shader enbeffect. fx. Users, who already tweaked parameters for GTA 4 version will not have much problems with this one. Do not change SubSurfaceScattering parameters, game have bug for characters and ill fix it when latest official patch will be released (bright thin line on skin). copyright copy 2007-2016 Boris Vorontsov


No comments:

Post a Comment